کار نکردن خروجی‌های RCA پخش خودرو برای چیست؟

کار نکردن خروجی‌های RCA پخش خودرو

اگر صدای سیستم صوتی خودروی شما آن طور که می‌خواهید رضایت بخش نیست ممکن است مشکل از اسپیکر یا آمپلی فایر شما نباشد. در عوض، ممکن است به علت کار نکردن خروجی‌های RCA پخش خودرو باشد.
اما چرا خروجی‌های RCA ممکن است کار نکنند و مهم‌تر از آن چگونه می‌توانید آن را برطرف کنید؟
به طور کلی رایج‌ترین دلایل برای کار نکردن خروجی RCA عبارتند از:

  1. کابل‌های RCA به درستی وصل نشده‌اند.
  2. کابل‌های RCA آسیب دیده‌اند.
  3. آمپلی فایر داخلی استریو خودرو مشکل دارد.

وقتی می‌خواهید صداهای بلندگوها با بالاترین کیفیت باشد، نه تنها رادیو یا بلندگوها نقش مهمی در عملکرد کلی دارند، سیم‌ها نیز ضروری هستند و قطعاً شما نمی‌خواهید با استفاده از کابل‌هایی با کیفیت پایین خروجی کلی سیستم را به خطر بیندازید.

چرا خروجی های ار سی ای کار نمی کنند

علت کار نکردن خروجی‌های RCA پخش خودرو

اگر صدای سیستم صوتی ماشین شما آن طور که می‌خواهید خوب نیست مشکل می‌تواند ناشی از آسیب دیدگی یا عدم اتصال صحیح خروجی‌های RCA باشد.
به این دلیل است که RCA برای انتقال سیگنال‌ها طراحی شده است و هر گونه آسیب هر چقدر هم که کوچک باشد، می‌تواند سیگنال را مختل کند و باعث مشکلات کیفیت صدا شود. در برخی موارد خروجی‌های RCA ممکن است اصلا کار نکنند در حالی که در برخی دیگر، ممکن است بسته به آسیب، صدایی استاتیک ایجاد کنند.

خروجی RCA استریو خودرو چیست؟

خروجی RCA استریو اتومبیل مجموعه‌ای از جک‌ها است که به شما امکان می‌دهد استریو اتومبیل خود را به یک آمپلی فایر خارجی یا سایر قطعات صوتی متصل کنید.
خروجی‌های RCA معمولاً از دو جک تشکیل شده است که یکی برای کانال چپ و دیگری برای کانال راست است. با این حال برخی از استریوها وجود دارند که دارای چهار یا حتی شش خروجی RCA برای آمپلی فایرهای چند کاناله هستند.
خروجی‌های RCA معمولا برای اتصال ساب ووفر به استریو اتومبیل استفاده می‌شوند اما می‌توانید از آن‌ها برای اتصال سایر اجزای صوتی مانند اکولایزر یا پردازشگر صدا نیز استفاده کنید.خوشبختانه در بیشتر موارد، مشکل نسبتاً آسان است و خودتان می‌توانید آن را برطرف کنید.

چگونه خروجی‌های RCA استریو خودرو را تعمیر کنیم؟

راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، اما مهم‌ترین چیز این است که بررسی کنید آیا کابل‌های RCA به درستی وصل شده‌اند و آسیبی ندیده‌اند. اگر چنین هستند، آمپلی فایر داخلی استریو خودرو را بررسی کنید.

بررسی کنید که آیا کابل‌های RCA به درستی وصل شده‌اند

اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید کابل‌های RCA به درستی وصل شده‌اند.
برای این کار ابتدا کابل‌های RCA را از پخش ماشین جدا کرده و سپس دوباره وصل کنید و مطمئن شوید که تا آخر وارد شده‌اند. همچنین مطمئن شوید که کابل‌های RCA به خروجی صحیح وصل شده‌اند.

بررسی کنید که کابل‌های RCA آسیب ندیده باشند

حتی اگر کابل‌های RCA به درستی وصل شده باشند، ممکن است آسیب ببینند، که می‌تواند باعث مشکلات کیفیت صدا شود. برای بررسی اینکه آیا کابل‌های RCA آسیب دیده‌اند، آن‌ها را از پخش خودرو جدا کرده و آن‌ها را برای هرگونه آسیب فیزیکی مانند بریدگی، فرسودگی یا شکستگی در عایق را بررسی کنید. اگر آسیبی مشاهده نکردید، آزمایش بعدی که باید انجام دهید استفاده از مولتی‌متر است.

چرا خروجی های ار سی ای کار نمی کنند

استفاده از مولتی‌متر

مولتی متر را روی حالت اهم قرار دهید و سپس یکی از پروب‌ها را در انتهای کابل RCA لمس کنید. اگر مولتی متر بوق میزند یا نزدیک به صفر نشان می‌دهد به این معنی است که کابل RCA اشکال دارد و باید تعویض شود.

آمپلی فایر داخلی استریو خودرو را بررسی کنید

اگر کابل‌های RCA به درستی وصل شده باشند و آسیبی ندیده باشند ممکن است مشکل واقعی از آمپلی فایر داخلی استریو خودرو باشد.
برای بررسی اینکه آیا آمپلی فایر کار می‌کند، باید از یک چراغ آزمایشی یا یک مولتی متر استفاده کنید. ابتدا کابل‌های RCA را از استریو ماشین جدا کرده و سپس یکی از پروب‌های چراغ تست یا مولتی متر را به سیم زمین و پروب دوم را به سیم مثبت RCA وصل کنید.
اگر چراغ تست روشن شود یا مولتی متر قرائت نزدیک به ۲۱ ولت را نشان دهد، آمپلی فایر کار می‌کند و به احتمال زیاد مشکل از کابل‌های RCA است.
با این حال اگر چراغ تست روشن نشود یا مولتی متر قرائت نزدیک به صفر را نشان دهد، آمپلی فایر برق دریافت نمی‌کند. بنابراین، ممکن است لازم باشد پخش را برای آزمایش بیشتر نزد متخصص ببرید.
به خاطر داشته باشید که اگر آمپلی فایر خارجی دارید، پورت‌های RCA آن نیز باید بررسی شود. چگونه خروجی رادیو RCA را آزمایش کنیم؟
آزمایش خروجی سیگنال از RCA با آزمایش سیم‌های دیگر متفاوت است اما باید هر بار که اتصالات پخش را بررسی می‌کنید این کار را انجام دهید.

چرا خروجی های ار سی ای کار نمی کنند

مراحل زیر تست کیفیت واقعی صدای تولید شده را نشان می‌دهد:

  1. پخش خودرو را روشن کنید و صدا را تا نیمه افزایش دهید.
  2. یک سر کابل RCA را به خروجی ساب ووفر در پشت پخش وصل کنید.
  3. سر دیگر کابل RCA مثبت (قرمز) را به پایانه مثبت مولتی متر خود وصل کنید، سپس کابل RCA منفی (سیاه) را به پایانه منفی مولتی متر خود وصل کنید.
  4. مولتی متر خود را روی حالت ولتاژ DC” تنظیم کنید و نوشته را مشاهده کنید باید بین ۱۱ تا ۱۶ ولت باشد. اگر اینطور نیست پس خروجی پخش ماشین شما مشکل دارد و باید آن را بیشتر بررسی کنید.
  5. اکنون کابل‌های RCA را از پخش جدا کرده و مولتی متر خود را روی حالت «اهم» قرار دهید.
  6. یکی از پروب‌ها را به پایانه مثبت (قرمز) کابل RCA وصل کنید سپس پروب دیگر را به پایانه منفی (سیاه) کابل RCA وصل کنید شما باید عددی نزدیک به صفر اهم ببینید وگرنه کابل‌های RCA شما مشکل دارند و باید تعویض شوند.
  7. در مرحله بعد کابل‌های RCA را به استریو وصل کنید و مولتی متر خود را روی حالت «ولتاژ AC» قرار دهید.
  8. یکی از پروب‌ها را به پایانه مثبت (قرمز) کابل RCA، سپس پروب دیگر را به ترمینال منفی (سیاه) کابل RCA وصل کنید شما باید ولتاژی بین 11 تا 16 ولت ببینید.

اگر اینطور نیست پس خروجی پخش ماشین شما مشکل دارد و باید آن را بیشتر بررسی کنید.
از همراهی و حمایت شما سپاسگزاریم.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *