انواع بلندگوهای درب خودرو کدامند و چه ویژگی‌هایی دارند؟

انواع بلندگوهای درب خودرو

وقتی صحبت از صدای خودرو به میان می‌آید بلندگو‌های درب جزء ضروری، در ارائه صدای باکیفیت هستند. با این حال با وجود انواع بلندگوهای درب خودرو در بازار سیستم صوتی ماشین اصفهان انتخاب یک بلندگوی مناسب می‌تواند یک کار چالش برانگیز باشد.
بلندگوهای کامپوننت بهترین کیفیت صدا را در بین بلندگو‌های درب ارائه می‌دهند. با توییتر و ووفر جداگانه نصب شده داخل در، بلندگوهای کامپوننت گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری را ارائه می‌کنند و جلوه‌های صحنه بهتری نسبت به بلندگوهای کواکسیال ایجاد می‌کنند که در نتیجه صدایی متعادل‌تر و دقیق‌تر ایجاد می‌کنند.

انواع بلندگوهای درب خودرو

انواع بلندگوهای درب خودرو عبارتند از:

  1. بلندگوهای کواکسیال
  2. بلندگوهای کامپوننت

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. بلندگوهای کواکسیال

بلندگوهای کواکسیال رایج‌ترین بلندگوهای درب هستند و راه حلی ساده و همه کاره برای صدای درب ارائه می‌دهند. آن‌ها معمولا دارای یک توییتر برای فرکانس‌های بالا و یک ووفر برای فرکانس‌های پایین هستند که در یک بلندگو یکپارچه شده‌اند.
بلندگوهای کواکسیال گزینه‌ای عالی برای کسانی است که می‌خواهند سیستم صوتی ماشین خود را به راحتی تنظیم کنند.

2. بلندگوهای کامپوننت

بلندگوهای کامپوننت گزینه‌های سفارشی‌ سازی بیشتری را ارائه می‌دهند و اغلب صدایی با کیفیت بالاتر از بلندگوهای کواکسیال تولید می‌کنند. آن‌ها به شما امکان می‌دهند توییتر و ووفر را به طور جداگانه در درب نصب کنید و به شما امکان می‌دهند صحنه و صداسازی بهتری داشته باشید.
این امر باعث می‌شود بلندگوهای کامپوننت گزینه‌ای عالی برای کسانی باشد که به صدای متعادل‌تر و دقیق‌تر در سیستم صوتی خودروی خود اهمیت می‌دهند.

انواع بلندگو برای درب خودرو

کدام نوع بلندگوی درب بهترین جلوه صوتی را می‌دهد؟

پاسخ به این سوال به ترجیحات شخصی شما و نوع موسیقی شما بستگی دارد. اگر صدای متعادل‌تر و دقیق‌تر را ترجیح می‌دهید بلندگوهای کامپوننت یا درایورهای میدبیس ممکن است انتخاب مناسبی باشند.
از سوی دیگر، اگر به دنبال باس بیشتر هستید، یک ساب ووفر ممکن است راه حلی مناسب برای شما باشد.
در نهایت در انتخاب بین بلندگوهای کواکسیال، بلندگوهای کامپوننت، ساب ووفر و درایورهای میدبیس به چیزی که در سیستم صوتی خودرو برایتان ارزش بیشتری دارد، می‌رسید.
تجربه بهترین سیستم صوتی با بلندگوهای کامپوننت برای کسانی که به دنبال بهترین تجربه بلندگوی درب خودرو هستند، توصیه می‌شود روی یک سیستم بلندگوی کامپوننت با کیفیت بالا یا راه اندازی درایور میدبیس سرمایه‌گذاری کنند. بلندگوهای کامپوننت گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری را ارائه می‌کنند و جلوه‌های صوتی بهتری نسبت به بلندگوهای کواکسیال ایجاد می‌کنند و در نتیجه صدایی متعادل‌تر و دقیق‌تر ایجاد می‌کنند.

انواع بلندگو

انواع بلندگوی خودرو عبارت است از:

  1. ساب ووفرها
  2. بلندگوهای میدبیس

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. ساب ووفرها

انواع جعبه‌های ساب ووفر به صراحت برای باز تولید فرکانس‌های پایین طراحی شده‌اند و می‌توانند برای بهبود پاسخ گویی باس به سیستم بلندگوی موجود اضافه شوند.
اگر به دنبال بیس قدرتمند و پرقدرت هستید، ساب ووفر یک گزینه عالی است. با این حال، یادآوری این نکته ضروری است که ساب ووفرها، حتی آن‌هایی که 6.5 اینچ هستند، جایگزینی برای کل سیستم بلندگو نیستند و باید در کنار سایر بلندگوها استفاده شوند.

انواع بلندگو برای درب خودرو

 

2. بلندگوهای میدبیس

درایورهای میدبیس برای بازتولید فرکانس‌های باس متوسطی طراحی شده‌اند که معمولا توسط اکثر بلندگوهای استاندارد درب به خوبی مدیریت
نمی‌شوند.
افزودن مجموعه‌ای از درایورهای میدبیس به بلندگوی درب خودروی شما می‌تواند کیفیت کلی صدا را بهبود بخشد و صدای متعادل و دقیق‌تری ارائه دهد.
درایورهای میدبیس یک انتخاب عالی برای کسانی هستند که می‌خواهند تجربه صوتی خودروی خود را به سطح بالاتری ببرند اما آن‌ها معمولا به تنهایی کار می‌کنند و بخشی از سیستم‌های کامپوننت هستند.

از مزایای کامپوننت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. مزیت اصلی بلندگوهای کامپوننت نسبت به بلندگوهای کواکسیال قابلیت نصب جداگانه توییتر و ووفر درون در است. این جداسازی به شما امکان می‌دهد صحنه و صدابرداری بهتری داشته باشید و در نتیجه صدایی متعادل‌تر ودقیق‌تر ایجاد کنید. توییتر و ووفر را می‌توان به گونه‌ای قرار داد که کاملا با گوش‌های شنونده هماهنگ شوند و یک تجربه صوتی فراگیر ارائه دهند.

2. با بلندگوهای کامپوننت، می‌توانید صحنه و تصویربرداری بهتری داشته باشید و در نتیجه صدایی متعادل‌تر و دقیق‌تر ایجاد کنید.
صحنه صوتی به مکان درک شده از سازها و آوازها در یک قطعه موسیقی اشاره دارد. تصویربرداری خوب تشخیص اینکه صداها از کجا می‌آیند را آسان‌تر می‌کند و تجربه شنیداری فراگیرتری ایجاد می‌کند.

انواع بلندگو برای درب خودرو

3. بلندگوهای کامپوننت حس تعادل و جزئیات را به صداهای سیستم صوتی خودروی شما منتقل می‌کنند.
توییتر فرکانس‌های بالا را بازتولید می‌کند و وضوح و جزئیات را به موسیقی ارائه می‌دهد. ووفر فرکانس‌های پایین را کنترل می‌کند و به موسیقی عمق و تاثیر می‌بخشد. در صورت ترکیب بلندگوهای کامپوننت صدای ظریف و طبیعی‌تری نسبت به بلندگوهای کواکسیال ارائه می‌دهند. این باعث می‌شود بلندگوهای کامپوننت گزینه‌ای عالی برای کسانی باشد که می‌خواهند موسیقی خود را به دقیق‌ترین شکل ممکن تجربه کنند.
از همراهی و حمایت شما از فروشگاه شهرصدا سپاسگزاریم.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *