مزایای ساب ووفرهای کم عمق چیست؟

مزایای ساب ووفرهای کم عمق

اگر علاقمند به موسیقی هستید، حتما می‌دانید که یک سیستم صوتی عالی برای لذت بردن واقعی از آهنگ‌های مورد علاقه شما چقدر حائز اهمیت است.
هنگام تحقیق در بازار سیستم صوتی ماشین اصفهان برای برخی از اجزای صوتی جدید، ارزش آن را دارد که ساب ووفرهای کم عمق را هم در نظر بگیرید تا به ارائه باس بی‌نظیر و صدای بلند بدون اشغال فضای زیاد کمک کنند.
ما در این نوشته مزایای ساب ووفرهای کم عمق را برای شما به طور کامل توضیح می‌دهیم تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

ساب ووفرهای کم عمق نوعی ساب ووفر هستند که برای داشتن عمق نصب باریک طراحی شده‌اند و برای فضاهای تنگ و مناطق باریکی که ممکن است ساب ووفرهای معمولی مناسب نباشند، ایده‌آل هستند.
این ساب ووفرها را می‌توان در خودروهای کوچک با فضای محدود استفاده کرد، اما در خودروهای بزرگ‌تر نیز محبوب هستند.
آن‌ها سبک وزن، جمع و جور، مسطح و نصبشان آسان است اما همچنان می‌توانند بیس مناسبی را به هر سیستم صوتی ماشین اضافه کنند و به بهبود کیفیت صدای سیستم صوتی خودرو کمک کنند.
توجه به این نکته مهم است که ساب ووفرهای کم عمق با ساب ووفرهای معمولی متفاوت هستند.

ساب ووفرهای معمولی برای ملاحظات فضایی طراحی نشده‌اند اما بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند.
ساب ووفرهای معمولی حجیم هستند و به دلیل اندازه بزرگتر به فضای زیادی برای نصب نیاز دارند. این‌ها معمولا در صندوق عقب خودروهای معمولی نصب می‌شوند.

ساب ووفر های کم عمق

مزایای ساب ووفرهای کم عمق

در ادامه به بررسی مزایای ساب ووفر کم عمق می‌پردازیم که عبارتند از:

ساب ووفرهای کم عمق با در نظر گرفتن صرفه جویی در فضا و قابلیت حمل طراحی شده‌اند و برای فضاهای تنگ و مناطق باریک عالی هستند.
دریافت بیس عمیق از ساب ووفر کم عمق عالی است. به دلیل عمق نصب آن‌ها که بین 3 تا 4 اینچ است در اکثر موارد و همچنین سبک وزن با آهنرباهای کوچک، می‌توانید ساب کم عمق را در هر مکانی که ساب ووفرهای معمولی ممکن است جا نشوند نصب کنید.

آن‌ها علی رغم اندازه کوچکشان، هنوز هم می‌توانند بیس مناسبی را به هر سیستم صوتی ماشین اضافه کنند زیرا با آهنرباهای نئودیمیومی طراحی شده‌اند که بسیار قوی‌تر از آهن‌رباهای فریت استاندارد هستند.
آهنرباهای نئودیمیوم به ساب ووفرها اجازه می‌دهند حتی با کاهش حرکات سیم پیچ صدا، باس قوی تولید کنند.

  1. ساب ووفرهای کم عمق به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عمق نصب کمی دارند و برای فضاهای تنگ ایده‌آل هستند.
  2. آن‌ها می‌توانند بیس مناسبی را به هر خودرویی اضافه کنند.
  3. سبک وزن، جمع و جور
  4. مسطح و برای نصب آسان هستند.

آن‌ها برای فضای محدود عالی هستند اما ممکن است به اندازه آن‌هایی که آهن رباهای فریتی دارند باس عمیق تولید نکنند.

ساب ووفر های کم عمق

معایب ساب ووفرهای کم عمق

عیب اصلی برای کسانی که عاشق ماشین‌های تکان دهنده هستند این است که ساب ووفرهای کم عمق به اندازه ساب ووفرهای معمولی قدرتمند نیستند.

آن‌ها با در نظر گرفتن صرفه جویی در فضا و قابلیت حمل طراحی شده‌اند بنابراین قدرت هندلینگ پایین‌تری (اما هنوز هم قابل توجه) دارند.
بسیاری در امپدانس کم 2 یا 1 اهم کار می‌کنند و برخی امپدانس قابل انتخاب دارند، بنابراین می‌توانید به راحتی آن را مطابق با آمپلی فایر خود تنظیم کنید.
یکی دیگر از معایب ساب ووفرهای کم عمق این است که ممکن است برای مدل‌های خاص خودرو به سخت‌افزار اضافی نیاز داشته باشند.

برخی از خودروها محفظه‌های بسیار کوچکی برای بلندگوها یا درهای عقب خود دارند که نصب بهترین پایه‌های کم عمق را آسان می‌کند، اما ممکن است برای برخی خودروها به براکت یا حلقه‌های فاصله نیاز داشته باشید.

مقایسه ساب ووفر کم عمق و ساب ووفر معمولی

تفاوت اصلی ساب ووفر کم عمق و ساب ووفر معمولی در طراحی و مواد استفاده آن‌هاست.
آن‌ها با در نظر گرفتن صرفه جویی در فضا و قابلیت حمل طراحی شده‌اند در حالی که ساب ووفرهای معمولی این محدودیت‌ها را ندارند و می‌توانند باس قوی در جعبه‌های بسیار بزرگ‌تر تولید کنند.
این تفاوت در اولویت‌های طراحی بر کیفیت و کمیت ساب و بیس تولیدی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

ساب ووفرهای معمولی از نظر کارایی قدرت بیشتری نسبت به ساب ووفرهای کم عمق تولید می‌کنند. تفاوت دیگر این دو نوع ساب ووفر در فضای موردنیاز و قدرت آن است ساب ووفرهای کم عمق کوچک‌تر و سبک‌تر هستند و به فضای کمتر و قدرت کمتری نیاز دارند.

از سوی دیگر ساب ووفرهای معمولی حجیم هستند و به فضای بیشتر نیاز دارند، به خصوص اگر یک باکس بزرگ با تهویه نصب کنید.

ساب ووفر های کم عمق

نصب و راه اندازی ساب ووفرهای کم عمق

نصب ساب ووفرهای کم عمق ساده است. تنها چیزی که نیاز دارید یک پیچ گوشتی برای سیم‌های بلندگو و پیچ‌های نصب است.
اکثر ساب ووفرهای کم عمق دارای براکت‌های نصب و سوراخ‌های از پیش تعبیه شده برای نصب آسان هستند.

سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که سیم‌ها را به آمپلی فایر وصل کرده و ساب ووفر را در جای خود محکم کنید. پس از اتمام نصب باید سیستم صوتی خود را سفارشی کنید و بر اساس آن افزایش و تقویت باس را در آمپلی فایر تنظیم کنید.

ساب ووفرهای کم عمق گزینه‌ای عالی برای کسانی هستند که به دنبال ساب ووفری هستند که در فضاهای تنگ و مناطق باریک قرار بگیرد. آن‌ها سبک وزن، جمع و جور، مسطح و نصبشان آسان است، اما همچنان می‌توانند بیس مناسبی را به هر سیستم صوتی خودرو اضافه کنند.

ساب ووفرهای معمولی قدرتمندتر هستند اما حجیم هستند و به فضا و قدرت بیشتری نیاز دارند. نکته اصلی که باید در نظر بگیرید، فضا و قدرت مورد نیاز هنگام انتخاب بین دو نوع ساب ووفر است.
اگر به دنبال چیزی هستید که به راحتی در یک مکان کوچک نصب شود، یک ساب ووفر کم عمق گزینه بسیار خوبی است. از طرف دیگر اگر محدودیت اندازه ندارید، یک ساب ووفر معمولی ممکن است بهتر باشد.

از همراهی و حمایت شما از فروشگاه شهر صدا سپاسگزاریم.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *